Митрополит Николај Месогејски: Како да влеземе во Божјата логика – II дел

Example Super-Admin User · 3 years ago

    2 minutes, 38 seconds


На едно друго место, Апостолот Павле вели: „Нашето жителство е на небото“. На што се однесува зборот „жителство“ овде? Ќе си дозволам една преведувачка грешка, ве молам простете ми, желба ми е да го поведам разговорот во посакуваниот правец. Во суштина, нашето срце е упатено да ја прими пораката на небесен начин. „Нашето жителство“, т.е. љубовта што го обликува нашиот ум, „е на небото“ – тоа е она што апостолот сака да ни го каже. Ќе ги соберам сега сите овие информации, за да ви помогнам да сфатите. Сакам да тргнеме на едно патување, за да ја откриеме духовната логика, преку која ќе можеме да го разбереме светот, да пристапиме до вистината, да застанеме пред тајната, некако да се обидеме да ја допреме вистината Божја. Колку прекрасно нешто, и верувајте, вреди.

Кога некој е внатре во црквата, кога ја отвора нејзината врата однадвор или, пак, кога ќе ја види подотворена и влегува, тој влегува во едно извонредно место, место каде пребива Бог. Ова место треба да се сфати, не како религија, не само како морал, туку како место кое го олеснува нашиот дух, го озарува и го отвара нашето срце за Божјиот свет. Верувајте, вреди. Треба да го следиме овој пат, оти не сум сигурен дека постои друг.

Aleksandar.N.sv.Haralampij
Манастир Благовештение на Пресвета Богородица – Пречиста, Кичево, Ноември 2020, Ристе Стамаџиев

Вреди да се потрудиме да откриеме што е „умот“ Христов. Се вели: Да стекнеме ум Христов. Што значи ова? Како да ги разбереме овие нешта? Во врска со ова ќе почнам со еден многу убав пасус коj се чита на вечерната богослужба на Велики Петок. Во црквите за време на чинот Симнувањето од Крстот, тоа е во првата глава на посланието до Коринтјаните, нешто понатаму Апостол Павле вели: „Бидејќи пораката на Крстот“ што всушност значи „распнатиот Бог“, е лудост за оние кои се на патот на пропаста. Тој вели дека овој „распнат Бог“ е безумство, несфатлив, неприфатлив за нашата логика. Што е Он во краен случај? За Евреите е камен за сопнување, а за Елините – безумство. За Евреите кои очекуваа моќен Бог што ќе дојде и ќе го промени целиот свет… тоа беше соблазна, едноставно, Господ не може да биде таков. За Елините кои филозофираа, тоа беше безумство, нема потреба ни да се замараш со тоа. Но ве молам, обратете внимание на она што следи. Тој вели: „За нас“  – оние што сме верни, спасени, што сме влегле во оваа логика, во оваа прегратка, овој правец, во овој пат на спасението и сме избавени – е „сила Божја и мудрост Божја“.

Не соблазна, туку сила… не безумство, туку мудрост. Мудрост?! Толку голем збор. Крстот да е „мудрост“? Ова не може да се објасни на логичен начин. Сметам дека никој не може логички да го објасни Божјиот домострој: „Како и зошто Бог стана човек?“. Зошто не одбра друг начин? И на крај на краиштата, „што постигна“? Он страдаше, беше распнат, воскресна од мртвите, се вознесе, се случи Педесетницата, и по што нашата состојба се разликува од онаа на луѓето во Стариот Завет, првиот Божествен домострој? Вакви прашања се појавуваат… не можеш да ги одговориш. А зошто не можеш да ги одговориш? Дали затоа што тие не ја претставуваат вистината? Или затоа што немаме добар микроскоп за пристапување кон нив? Дали рационалното размислување е соодветен начин за нивно одговарање или постои некаква друга логика, Божјата логика, овој „ум“ што претходно го спомнавме, за да може некако да им пристапиме?

( Продолжува…)

Извор:

https://bigorski.org.mk/slova/pouchni/kako-da-vlezeme-vo-bozhjata-logika-ii-del/

Друго:

https://preminportal.com.mk/prebaraj?searchword=%D0%9C%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%20%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%98%20%D0%9C%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D1%98%D1%81%D0%BA%D0%B8&ordering=newest&searchphrase=all

Source: https://preminportal.com.mk/duhovnost/duhoven-azbuchnik/24043-mitropolit-nikolaj-mesogejski-kako-da-vlezeme-vo-bozhjata-logika-ii-del

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
8 months ago

НЕДЕЛА ПРВА НА СВЕТИОТ ПОСТ – УТРЕНА

НЕДЕЛА ПРВА НА СВЕТИОТ ПОСТ УТРЕНА Тропар, глас 2. На Твојот пречист образ се поклонуваме, Благи, барајќи прошка на гревовите наши, Христе Боже, оти доброволно си благоволил со тело да се искачиш на крст, за да ги избавиш оние што си ги создал, од ропството на ѓаволот. Затоа благодарствено Ти викаме...

Image Description
8 months ago

Создавањето на светот (духовниот и материјалниот) и потеклото на злото

Во првиот член од Символот на верата исповедаме: Верувам во Едниот Бог Отец, Седржител, Творец на небото и на земјата, на сè видливо и невидливо. Според библиско-христијанското учење, светот не е вечен (не постои отсекогаш), ниту, пак, неговото постоење се должи на случајот. Светот е создаден од н...

Image Description
8 months ago

Зошто на денот на свети Василиј, месиме василопита и ставаме паричка (златник)

Историјата на «василопитата» е еден настан, кој се случи во IV век во градот Кесарија Кападокиска, во Мала Азија. Во тоа време, свети Василиј Велики беше епископ на Кесарија и живееше во единство со неговите сограѓани, со љубов, разбирање и помагање еден на друг. Еден ден, кога Јулијан Отстапникот,...