28. Недела… Дедо Наум – „Господи, просветли ја мојата темнина!“

Example Admin User · 8 months ago

    1 minute, 47 seconds


“Во денешното евангелско четиво опишани се две состојби. Првата состојба е кога слепиот повикува кон Богочовекот Исус Христос:

„Исусе, Сине Давидов, помилуј ме!“

Оваа состојба го покажува првиот степен од духовниот раст – чистење на срцето од страстите.

За овој степен знаеме дека се карактеристични усно-умствената молитва и очистувањето на енергијата на умот, но исто така, и сè уште присутната затвореност на срцето за молитвата и непросветленоста на умот, односно духовното слепило.

Кај слепиот ја забележуваме не само упорноста во усната молитва – „Оние што одеа напред, го искараа да молчи; но тој уште погласно викаше:

’Сине Давидов, помилуј ме!‘“, туку и свеста дека е слеп и дека треба да се ослободи од тоа слепило. Слепиот верува дека Христос може да го исцели.

Свесноста за својата грешност и свесноста дека само Бог може да нѐ исцели од неа се основните темели на православниот духовен живот.

Втората состојба што може да се издвои во денешното евангелие е кога Христос направи слепиот да прогледа.

„Исус застана и заповеда да Му го доведат“.

А пред Христос нѐ доведува нашиот духовен отец, ако преку послушанието кон него го ставиме нашиот ум во процес на исцеление.

„И кога оној се приближи до Него, го праша, велејќи: ’Што сакаш да ти направам?‘ Тој рече: ’Господи, да прогледам!‘ Тогаш Исус му рече: ’Прогледај! Верата твоја те спаси‘.“

Оваа состојба го покажува вториот степен од духовниот раст, а тоа е просветлувањето на умот.

Просветлувањето, од една страна, претполага доволно очистена суштина на срцето од страстите, а од друга, тоа е Божји дар.

Чистотата на срцето ја овозможува пројавата на благодатта на Крштението во него, како и симнувањето на енергијата на умот во местото од каде што таа се пројавува.

Бидејќи умот веќе го знае местото на срцето, тој ја напушта умно-усната молитва и продолжува да се моли внатре во срцето.

Таму внатре, соединет молитвено со Божјата благодат, тој целосно се просветлува.

Oние што се наоѓаат на степенот на просветленост, исто така, се чувствуваат како слепи во однос на оние што со своите преобразени телесни очи ја гледаат несоздадената божествена светлина на богопознанието, дури и повеќе отколку што своето слепило го чувствуваат вистински духовно слепите од степенот на чистење на срцето од страстите (ако воопшто и ја чувствуваат…).

Затоа и свети Григориј Палама во тој период од својот духовен развој молитвено повикувал:

„Господи, просветли ја мојата темнина!“

http://www.mpc.org.mk/pouka.asp…
Коментар на денешното евангелско четиво:

Source: https://pokajanie.mk/2023/12/17/37308/

Share:

Example Admin User

Error facere repudiandae qui aut quia. Nihil incidunt at maiores earum voluptates saepe modi. Aut recusandae qui fuga quaerat iure. Doloremque praesentium inventore natus. Aspernatur doloremque iste voluptas placeat. Incidunt qui quia enim ducimus asperiores aliquam doloribus. Aut voluptatem voluptas earum ducimus neque laboriosam sint.

All author posts

Related Posts

Image Description
8 months ago

Обрезание на Господ Исус Христос

Старозаветното обрезание е предобраз на новозаветното Крштение. Обрезанието на Господ покажува дека Тој на Себе прими вистинско човечко тело а не привидно, како што подоцна учеа еретиците. Уште Господ е обрезан и затоа што сакал да се исполни целиот Закон, којшто Самиот го дал преку Пророците и Прао...

Image Description
3 years ago

НЕДЕЛА ДВАЕСЕТ И ВТОРА – Луѓе, a чија сопственост сте вие?!

НЕДЕЛА ДВАЕСЕТ И ВТОРА Евангелие за Лазар и богаташот Лука 16, 19-31; Зач. 83 Луѓето на земјата најмногу се препираат околу сопственоста и никогаш не им се знае крајот на овие препирки! Луѓе, a чија сопственост сте вие? Стадото се граба за пасиштето, а сопственикот на пасиштето и на стадото застанал...

Image Description
8 months ago

Идоли, идоли, идоли… (27. Недела) Митрополит Наум

Гледате ли како луѓето стануваат робови на некакви правила, а не знаат или забораваат дека правилата се дадени само за растење во православниот духовен живот низ степените на духовниот развој: очистување на срцето од страстите, просветлување на умот – со дарот на умно-срдечната молитва и обожение на...