Лекот го знаеме, а не го користиме

Example User · 8 months ago

    1 minutes, 46 seconds


TviTER165

·
Коментар на денешното евангелско четиво:


            “Зошто во денешното евангелие Христос вели дека Своите ученици ќе ги направи ловци на луѓе, а не, на пример, нивни учители, водачи или нешто слично? Да почнеме од самите себе, како што е редот, и да се запрашаме: дали нашиот ум може молитвено да престојува во нашето срце и дали таму се просветлува? Очигледно, не. Причината е заробеноста на нашето срце од бесловесните страсти. И, знаеме убаво дека, пред сè, тоа е бесловесната страст на славољубието, на високото мислење за самите себе или гордоста, односно фактот дека нашиот острастен разум (без оглед на нивото на нашата интелигенција) го поставуваме за врвен критериум на сè она што го перципираме околу нас и врз основа на него донесуваме заклучоци.

               Посебно, проблемот се состои во тоа што, ако стварноста е сосема поинаква од тоа што ние си мислиме, не се ни запрашуваме за негативните последици од погрешните заклучоци по нашиот духовен развој. Лекот го знаеме, а не го користиме. Тоа е восогласување на начинот на нашиот живот со степенот на духовниот развој на кој се наоѓаме, т.е. ставање на умот во процес на исцеление преку послушанието кон духовниот отец – до просветлувањето на умот. Сега, ако ние кои сме свесни дека сме заробени од бесловесната страст на високоумието и се бориме против неа, а сѐ уште не можеме да се ослободиме, тогаш што ли се случува со оние кои ниту се свесни дека се заробени од бесловесните страсти, ниту се свесни дека се водени преку нив во пропаст? Посебно, пак, кога знаеме дека поттикнувач на секоја бесловесна страст е демонот. Затоа и гледаме дека како што бесловесното животно бега од ловецот така и луѓето, заведени од бесловесните страсти (славољубието, среброљубието и сластољубието), демонот ги води далеку од Црквата и од духовните отци. И затоа, како што обичниот ловец треба да биде искусен за да го фати својот плен така и ловецот на луѓе, односно духовниот отец треба да биде опитен за да ги приведе луѓето кон спасение. Духовниот отец е, всушност, сведок Христов и истерувач на демони, па затоа и ловец на луѓе – заробеници на демоните. Значи, демонот од другите можеме да го истераме само ако претходно сме го истерале од себе. Денес, ловците на луѓе се реткост. Повеќе Божјата благодат ги носи луѓето коишто Го бараат Бог во Црква и кон духовниците на Црквата, отколку што се тие самите ловци на луѓе. Поинаквото мислење за самите себе – е прелест.“

 

Со дедо Наум низ Евангелието

Fb Monika Nikolova

Source: https://preminportal.com.mk/duhovnost/besedi/27161-lekot-go-znaeme-a-ne-go-koristime

Share:

Example User

Placeat id pariatur et eos et nostrum. Voluptas cupiditate non sunt. Iusto impedit dolorum eaque deleniti molestiae numquam praesentium. Voluptas eligendi nulla quo ipsa dicta maiores accusamus. Voluptate impedit et voluptas id magni. Magnam vero autem autem accusantium nesciunt. Sunt ad quas atque aut dolorum. Voluptatibus similique quidem culpa cumque quia officiis nisi.

All author posts

Related Posts

Image Description
9 months ago

БEСEДА за патoт на живoтoт и патoт на смртта

БEСEДА за патoт на живoтoт и патoт на смртта Има патишта, штo на чoвeка му изглeдаат прави, нo крајoт нивни вoди дo днoтo на пeкoлoт (Изрeки, 14:12).                 Пoнeкoгаш на чoвeкoт му сe причинува дeка бeзбoжничкиoт пат e прав, бидeјќи глeда дeка бeзбoжникoт сe збoгатува и успeва. O...

Image Description
10 months ago

„...Темнината на поистоветувањето...“

 Има и општо восогласување. На пример: „христијаните“ кои сѐ уште не ја отфрлиле темнината на поистоветувањето со државата, народот и партијата, наместо пастирскиот пристап кон истите, треба да знаат дека се наоѓаат во религиозно растројство на личноста и дека се главни носители на растројството на...

Image Description
1 month ago

Архива:Митрополит Струмички Наум:Тример (06.03.2022)

Тример (06.03.2022 17:18)           Влегуваме во периодот на Големиот пост. Почнуваме со ’тримерот‘. Во Црквата Божја ова не е само период со некој посебен ред и правила, ова е, пред сè, период на посебна благодат.Знаеме дека овој период на посебна радост е Божји дар во кој целиот наш подвиг п...