Не е добрината на телото што ја прави жената сакана, туку доблеста на душата, целомудрието, кроткоста и постојаниот страв Божји.

Example Super-Admin User · 2 months ago

    5 minutes, 22 seconds


   Не е добрината на телото што ја прави жената сакана, туку доблеста на душата, целомудрието, кроткоста и постојаниот страв Божји.




Жената може да му помогне на својот сопруг не со украсите, не со луксузот, не со молбите од сопругот за пари, не со раскош и екстраваганција, туку кога ќе се издигне над сè што е сегашно и ќе го втисне апостолскиот живот во себе, покажете голема кротост, голема скромност, големо презир кон парите и трпение, тогаш таа ќе може да го поддржи кога ќе рече: Но имајќи храна и облека, ќе се задоволиме со овие (1. Тим. 6:8), кога таа ќе оправда таквата мудрост со делата и, исмевајќи се со телесната смрт, сметај го вистинскиот живот за ништо кога сета слава на овој живот ќе се препознае, според пророкот, за цветот на тревата (Ис. 40:6). Така, жената може да го спаси својот сопруг не со парење со него како жена, туку со нејзиниот евангелски живот.

Погледот на не само неумерена, туку и чиста жена удира и ја збунува душата, го гали заведувањето, го почестува поробувањето, а огнената љубов - оваа причина за сите благослови - станува причина за безброј зла за оние кои ја злоупотребуваат.

Почестите што ги покажуваат жените, иако ослабени од моќта на целомудрието, сепак често го соборуваат оној кој не научил постојано да бдее против таквите лукавства.

Не е добрината на телото што ја прави жената сакана, туку доблеста на душата, не триењето и нијансирањето, не златото и скапоцената облека, туку целомудрието, кроткоста и постојаниот страв Божји.

Како што се обидуваат да ги намамат дивите животни за да ги заколат, ширејќи ги мрежите, така и овие „развратни“ жени, распослајќи ги насекаде мрежите на сладострасноста, ги мамат и ги заплеткува своите љубовници со очите, со движењата на телото и со зборовите и не заостануваат додека не се напијат од нивната крв, а потоа самите ги напаѓаат, се смеат на нивната глупост и многу се потсмеваат со нив.

Најголемата мрежа е женската убавина, поточно не женската убавина, туку сладострасниот изглед. Воопшто не ги осудуваме работите, туку себеси и нашата негрижа.

Не е толку природата што го прави лицето убаво, туку диспозицијата на оној што го гледа, а диспозицијата обично не се стекнува со ништо толку колку што е целомудрието и скромноста.

Украсете го лицето со целомудреност, скромност, милосрдие, човекољубие, љубов, пријателство кон вашиот маж, кротост, смирение, трпение; тука се боите на доблеста, со кои ќе ја привлечете љубовта не само на луѓето, туку и на ангелите; Самиот Бог ќе те пофали за нив, но кога Бог ќе те благослови, тогаш, се разбира, ќе го врзе твојот сопруг за тебе.

Ако на претпазливиот сопруг му е дозволено само тивко да се насмевнува, тогаш на мудрата жена едвај се советува дури и ова.

Развратната, неумерена, кавгаџиска жена, дури и да најде безброј богатства во куќата, ќе ги потроши побрзо од секој ветер и ќе го втурне својот сопруг, заедно со сиромаштијата, во безброј несреќи.

Ова битие (жената) е, всушност, упорно и решително: ако скршне кон злото, прави големи ѕверства, а ако се фати за доблест, попрво ќе го даде животот отколку да заостанува зад својата намера.

Што ќе ти е златото, жено? Да изгледате убаво и грациозно? Но, ова воопшто не додава убавина на вашата душа. Бидете убави во душата, тогаш ќе бидете пријатни по телото.

Не ми зборувај за убавината на телото, туку гледај ги доблестите на душата. Што е убава жена? Ковчегот е украсен ако не се закитила со целомудрие.

Сите жени посветени на целомудрието се достојни за титулата храбра

Оваа злобна гордост и ароганција е неподнослива насекаде, но особено на женското поле. Жена полна со ароганција, понесериозна и неразумна, лесно расипува, се дави, трпи бродолом од секој бурен здив, бидејќи гордоста и ароганцијата ја дават.

Покривањето на женската глава е знак на понизност и покорност, поттикнува поглед надолу, понизете се и набљудувајте доблест; доблеста и честа на подредениот се состои токму во тоа да биде во послушност. Од сопругот не се бара тоа да го прави, бидејќи тој е лик на Самиот Господ.

Зошто, кажи ми, додаваш нешто од себе на она што Бог го создал совршено? Зар не ти е доволно тоа што Бог го создал? Затоа, вие, сметајќи се себеси за највешт уметник, почнувате да го поправате Божјото дело? Не мислиш на ова, туку се украсуваш и го навредуваш Создателот за да привлечеш кон себе безброј љубовници?

Тебе, жено, Бог те создаде убава за преку тоа да предизвика во нас чудење кон Себе, а не за да Го навредиме. Немојте да Му возвраќате за тоа со дарови, туку со целомудрие и скромност. Бог ве создал да бидете убави за да ви ги умножи подвизите на скромноста. Не е во ист степен (тешко) да се зачува целомудрието на онаа која кај сите буди љубов кон себе, и на онаа кон која никој не чувствува наклонетост.

Како некој да почнал да мачка златна статуа со валкана кал, така прават и оние што користат масти.

Да не се украсуваме, бидејќи тоа е излишна и бескорисна грижа, да не ги навикнуваме нашите сопрузи на тие го сакаа само изгледот. Ако така се украсуваш, тогаш тој, навикнат на ова, гледајќи го твоето лице, лесно може да биде заведен од разврат. Напротив, ако го научиш да ги сака добрите манири и скромноста, тогаш тој нема наскоро да падне во прељуба, бидејќи нема да го најде ова со блудница, туку ќе го најде спротивното од тоа. Затоа, немојте да го учите да се заведува од смеење, ниту пак од слободни движења, за да не си приготвувате отров преку ова. Научете го да ужива во скромноста, а тоа можете да го направите кога се однесувате скромно. Навистина, ако вие самите сте несериозни и сладострасни, тогаш како можете да започнете пристоен говор со него?

И сопругата доби важен дел од целото управување на работите воопшто, имено, домашните работи, и без неа граѓанските работи никогаш не би можеле да се случат. Ако домаќинствата беа во неред и неред, тогаш секој од граѓаните ќе мораше да остане дома, а граѓанските работи ќе беа во лоша состојба. Така, во овие работи таа учествува не помалку од нејзиниот сопруг, а во духовните.

Сега го украсуваш телото, а душата ја осквернуваш. Но, какво задоволство има во златниот сад, ако пијалокот содржан во него е смртоносен? Нели блудниците се такви? Лицата им цветаат од бои, а душите им пропаѓаат. Зарем тие, поцрвенувајќи ги лицата со пурпурна боја, не прават со прстите привид на оган што им се заканува, додека самите срца треба да ги посипат со крвта на Исус и да ги избелат своите души со Неговиот Дух, така што бојата на душата блескаше како роза во врска со крин?

Нека се облече актерка или танчерка, таа сака да ги привлече сите кон неа. А таа што се посветила на благочестието да не се украсува така, таа има друг украс, многу подобар.

И вие имате свој спектакл, разубавете се соодветно за овој спектакл, облечете ја оваа облека. Каква глетка е тоа - небото, лицето на Ангелите. Зборувам не само за оние кои се посветиле на невиноста, туку и за световните, за сите оние кои веруваат во Христа овој спектакл е отворен.

Дека не сакате да му угодите на вашиот сопруг и не се облекувате за него - ова им е очигледно на сите од вашите сопствени постапки. Штом го поминете прагот на спалната соба, веднаш соблекувате се.

Дали сакате да изгледате убаво? И јас го посакувам ова, но само со убавината што ја бара Бог, убавината што ја сака Царот Небесниот.

Зошто ти, сопруго, постојано го слабееш своето тело со луксуз и го правиш неупотребливо? Зошто му ја уништуваш силата со неговата дебелина? Впрочем, дебелината му е слабост, а не сила.

Но, ако, оставајќи го ова, се однесувате поинаку, тогаш ќе се појави и телесна убавина според вашата желба, штом ќе има сила и свежина.

Свети Јован Златоуст

Source: https://poukinasvetitestarci.blogspot.com/2024/11/blog-post_72.html

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
3 years ago

„Зашто, мнозина се повикани, а малцина избрани.” (Омилии)

„Тогаш царот им рече на слугите: Врзете му ги рацете и нозете, земете го и фрлете го во крајната темнина; таму ќе биде плач и крцкање co заби.” Тој самиот веќе беше си ги врзал рацете правејќи зли дела, и своите нозе самиот беше ги врзал, одејќи по патиштата на беззаконијата. Уште во овој живот сам...

Image Description
3 weeks ago

Внимавај, братe мој. . .

 Уморни сме... Чувствуваме пекол внатре... Зошто?Доаѓа ноќ и чувствуваме товар. Товар на разговори, озборувања, обвинувања и разно. Не можеме да издржиме. Бараме мир, тишина, спокојство како да се скапоцени богатства.Ние се справуваме со туѓи бремиња, не гледаме на нашите кои нè оптоваруваат и тоа н...

Image Description
5 months ago

Не верував во Бога додека...( Уште еден доказ за духовните сили на Псалмите)

  Не верував во Бога додека...( Уште еден доказ за духовните сили на Псалмите)Кога дојде време да одам во армија, мојата мајка, кој често одеше во црква и се молеше за мене, ми даде едно парче хартија на кое беше напишана молитвата и ми кажа: Синко мој, нека секогаш биде со тебе".Покасно разбрав дек...