Петнаесет духовни поуки од Свети Јустин Поповиќ

Example Super-Admin User · 8 months ago

    3 minutes, 53 seconds


  Петнаесет духовни поуки од Свети Јустин Поповиќ




1. Гревовите се земјотреси кои ја вртат целата душа, и ум, и срце и во нив формираат карпести клисури, расцепи, карпи.  И ние талкаме низ нив, низ нашите внатрешни урнатини без дно.  Во исто време, секој грев е болест на умот, болест на срцето, болест на душата, болест која секогаш раѓа од себе до смрт и се што е смртно.  Но, пред сè, секој грев е пекол, се додека е во срцето, во душата, во умот.

2. Во нашиот земен свет реалноста е очигледна: колку помалку Бог го има во човекот, толку помалку човекот го има во човекот.

3. Само во Богочовекот човечката мисла постепено се преобразува во Семисла.  Надвор од Богочовекот, човечката мисла е сосема бесмислена.  Само подигната на Вечното, односно на Божественото-човечкото, таа ги победува сите смртни случаи и го разбива секој демонизам, без разлика од каде доаѓа.

4. Како виножито, човекот ќе биде развлечен по небото на животот;  неговите краеви не се видливи;  со едниот крај е потопен во материја, со другиот крај во суперматерија, во дух.  Тоа е скала од земја до дух.  Тоа е премин од материја во дух, и обратно - премин од дух во материја.

5. Во медицината, во науката, во филозофијата, ние не ја победуваме самата смрт, туку само нејзините претходници: болестите и тегобите.  Згора на тоа, ги поразуваме делумно и привремено.  Кои се триумфите на науката, филозофијата, технологијата наспроти застрашувачкиот факт за смртноста на сите човечки суштества?  Ништо друго освен мрморење на збунети и исплашени деца.

6. Да се ​​почувствува Господ Христос како душа на својата душа, како живот на својот живот - ова е бесмртноста на човекот, зашто тоа ја обезбедува безграничната и бесконечноста на мислата, чувството на животот.  За вистинскиот христијанин бесмртноста е природна и логична, а со неа и во неа е безгранична и бесконечност.  Тоа е она што го обезбедува и овозможува бесконечното морално усовршување, бескрајниот морален напредок кон Бога, во кој се собираат сите безгранични, сите бесконечности, сите совршенства.

7. Човеку, учествуваш во Божествено-човечкиот напредок, го постигнуваш ако мислиш, ако чувствуваш, ако се однесуваш како веќе да си Воскреснал, веќе да си ја победил смртта, веќе да си влегол во вечниот живот.  И навистина, веќе ја победивте смртта, веќе сте влегле во вечниот живот, ако сте поверувале во Воскреснатиот Господ Исус Христос со сето свое срце, со сета душа, со мисла.

8. Црквата не е ништо друго туку Божествена работилница во која постојано се подмладува, освежува и зајакнува човечкото чувство и свест за личната бесмртност и бесконечност.  Зарем молитвата не ја прави душата бесконечна со тоа што ја поврзува со Бога?  Зарем милоста, добрината, кроткоста и постот не го прават човекот бесмртен, издигнувајќи го и срцето и душата во вечното Царство на Христовата Вистина?  Да не се залажуваме: секоја молитва постепено ја победува смртта во нас и секоја Евангелска добродетел и сите заедно создаваат победа над смртта и обезбедуваат вечен живот.

9. Очигледно е дека стремежот за бесконечност не би можел да се всади во човекот по материјална природа, бидејќи тој самиот е ограничен и нема таков стремеж во себе.  На ист начин, очигледно е дека човечкото тело не може да го пренесе тоа на човечкиот дух, бидејќи самото е ограничено.  Постулатот останува единствениот логичен излез: човековиот стремеж кон бесконечност, кон бесмртност лежи во самата суштина на човечкиот дух.  Создаден според Божјиот лик, човекот е се во овој стремеж.  Зашто побожноста кај човекот е стремеж кон безграничните Божји вистини во сите светови.

10. Со Неговото Воскресение, Тој ја увери човечката природа вечна победа над смртта, а со Неговото Вознесение, бесмртен живот во вечноста на Трисветното Божество.  Затоа, Тој е единствениот во човечкиот род кој има право да каже за себе: Јас сум Воскресението и животот (Јован 11:25).

11. Каде што нема грев, нема смрт, бидејќи само гревот создава смрт.  И како што гревот е единствениот творец на смртта, така и безгрешноста, совршената светост е единствениот творец на бесмртноста.

12. Апостолската Православна Црква Христова сè во христијанството сведува на животворната личност на Богочовекот: учење, вистина, вистина, добрина и живот.  Ликот на Богочовекот Христос е највисоката вредност на Црквата и нејзиното најголемо богатство.  Сите други вредности ги добива од Него, како зраците од сонцето.

13. Богочовечноста е единствена категорија во која се движат и се остваруваат сите пројави на Православието.  Бог во сè е на прво место, човекот е втор;  Бог води, човекот се води;  Бог дејствува, човекот помага.  И ова не е некој трансцедентен, апстрактен, деистички Бог, туку Бог на најнепосредната историска реалност, Бог кој стана човек, живееше во категориите на нашиот човечки живот и на најочигледен начин се покажа како апсолутно свет,апсолутно добар, апсолутно мудар, апсолутно праведен, апсолутно вистинит.

14. Православниот христијанин никогаш не му припаѓа на себе, туку на сите Свети, а преку нив и на Пресветиот Господ Исус.  Испитувајќи го неговиот дух, еден Православен христијанин си вели: мојот дух не е ништо освен ако не е исполнет и усовршен од Светиот Дух.

15. Не конформирањето и приспособувањето на Богочовекот Христос кон духот на времето, туку конформирањето и приспособувањето на духот на времето кон Христовата вечност, Христовата Богочовечност - ова е единствената вистинска мисија на Црквата. Христос во светот, Апостолската и Православната Црква.



Source: https://poukinasvetitestarci.blogspot.com/2024/06/blog-post_98.html

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
21 hours ago

Престани да се уништуваш себеси!

Свештеник Евгениј Лишчењук Себеказнување, себејадосување, внатрешна тесноградост – сето тоа се погодни оружја во рацете на непријателот на нашето спасение. Тој лукаво ни го претставува тоа што всушност предизвикува парализа на душата, како смирение и покајание. Имено, ѓаволот ни сугерира така, дека...

Image Description
7 months ago

Петровден

Пишува: Игумен Фотиј, манастир Св. Јоаким Осоговски Денеска го празнуваме овој голем празник, посветен на двата Апостоли Првоврховни, Светите Петар и Павле. Тие се големи примери на благодатта Божја. Тие со својот живот кој Му го доверија на Господ, проповедајќи ја Божјата наука на човекољубието,...

Image Description
2 months ago

Не барајте да го видите Бога, неподготвени!

 Не барајте да го видите Бога, неподготвени!Бог е многу милостив. Не доаѓа прерано, ненавремено.Тој ни дава можност да се осудуваме себеси, да разбереме одредени работи и да не бараме Него да ни се појави во моменти кога Неговото присуство за нас би значело осуда.Би сакал да ви дадам пример за ова....