За Светиот првомаченик и архиѓакон Стефан

Example Super-Admin User · 4 months ago

    2 minutes, 38 seconds


  За Светиот првомаченик и архиѓакон Стефан

                                     


Свети Стефан, еден од седумте ѓакони, „полн со вера и сила“, проповедајќи „меѓу народот создава големи чуда и знаци“. Некои се расправаа со него. Но, бидејќи тие „не можеа да се спротивстават на мудроста и на Духот со кои тој зборуваше“, тие прибегнаа кон клевета. И Стефан беше изведен пред судот на првосвештеникот. Тој беше обвинет дека наводно „зборувал богохулни зборови против Мојсеј и Бог“, против ова свето место и против законот, дека „Исус од Назарет ќе го уништи ова место и ќе ги промени обичаите“ што ги заповедал Мојсеј. Првосвештеникот го праша: „Дали е така?“ - Но Стефан, наместо да се оправда, одеднаш почнува да зборува за повикот на Авраам од Бога, за судбината на неговите потомци, за преселбата во Египет; за тоа како Бог преку Мојсеј го изведе народот од ропство, го дал законот, го научил богослужението; како луѓето конечно влегле во ветената земја. Зборува за цар Давид и доаѓа кај Соломон…

 За Стефан се чини дека нема судење, смртна опасност. Тој не се брани, туку едноставно продолжува, како и досега, да ја објавува вистината. За него, Светото Писмо се вечни, живи дела на Живиот Бог на кого му служи. Тој самиот со стравопочит размислува за нив и ги повикува другите да размислуваат со него. Тој има една цел: слава Божја.

 И Стефан веднаш почувствува кога имаше опасност оваа слава да се намали. Еве ја градбата на храмот: Сега Соломон му изгради куќа. Тука е врвот на Божјата грижа за Неговиот народ. Бог осветил место каде што ќе прима жртви и ќе испраќа благослов. Тука е најголемата прослава. Но, тука лежи најголемата опасност: да се затвори Бог во четири ѕида, конечно да Го присвои, заборавајќи дека Бог не е само Бог на Евреите и дека Тој не само што дава великодушно, туку и строго бара. Тука лежи каменот на сопнување. И Стефан веднаш престанува да зборува за промислата Божја и почнува да зборува за Самиот Бог. Да, „Соломон му изгради куќа“. Но, Семоќниот не живее во храмовите направени од човекот, како што вели пророкот: „Небото е мојот престол, а земјата е моја подножје“. Каква куќа ќе ми изградиш, вели Господ, или какво место за мојот одмор? Зарем мојата рака не го создаде сето тоа“ (Ис. 66:1-2)? А бидејќи пред него се само луѓе кои се сопнале на овој камен, Стефан бестрашно ги осудува, како да не е обвинет, туку судија: „Сурово! луѓе со необрежани срца и уши! вие секогаш му се спротивставувате на Светиот Дух, како и вашите татковци, така и вие. Кој од пророците ги прогонуваа вашите татковци? Ги убиваа оние што го претскажуваа доаѓањето на Праведникот, кого станавте предавници и убијци. Ти, кој го прими законот служејќи им на ангелите и не го пазеше“.

Сè што кажа Стефан секогаш му беше во мислите. И затоа, кога заврши со говорот и „исполнет со Светиот Дух“, погледна кон небото, со телесни очи ја виде „славата Божја и Исуса како стојат од десната страна на Бога“.

 Оние кои страдаат за Христа ги нарекуваме „маченици“, додека Грците ги нарекувале „сведоци“. И навистина, само сведоците на славата Божја можат да поднесат такви маки, за кои дури и се плашиме да читаме. За Стефан, како и за сите подоцнежни Христови сведоци, смртта не е смрт, туку искачување на небото: „Господи Исусе! прими го мојот дух! И затоа за него убијците не се непријатели, туку несреќни, заблудени: „Господи! не им го припишувајте овој грев!“

 Луѓето како Стефан, кои својата служба ја вршат под закана од смрт, ја продолжуваат и по смртта. Уште повеќе зајакнати од нивниот пристап кон Бога, тие таинствено учествуваат во животот на Црквата. Нека Самиот Господ биде нивна молитва, а Неговите големи дела се секогаш пред нас.

Амин.

Протоереј Вјачеслав Резников

Source: https://poukinasvetitestarci.blogspot.com/2025/01/blog-post_10.html

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
8 months ago

Најголемата молитва...

 Најголемата молитва Мирот доаѓа од утробата Божја и ни се нуди. Тој секогаш го надминува умот и ги чува нашите срца.Тоа е, како што вели Свети Николај Кавасила: плод на сите човечки доблести и сета филозофија.Кога ќе добиеме мир, ги добиваме сите добра и немаме потреба.Затоа мирот е единствениот и...

Image Description
4 months ago

НАРОДНИТЕ ИСЦЕЛИТЕЛИ И НИВНИТЕ „МОЛИТВИ“

 НАРОДНИТЕ ИСЦЕЛИТЕЛИ И НИВНИТЕ „МОЛИТВИ“Постои посебна категорија на народни исцелители кои во својата пракса користат црковни реквизити, христијански симболи и молитви од православниот молитвеник. Познато е дека практикувачкиот окултист е рамнодушен кон Бога, тој не е заинтересиран за комуникација...

Image Description
5 months ago

За духовната милостина и молитвата за најблиските....

 За духовната милостина и молитвата за најблиските Молитвата е најголемиот подарок што можеме да им го дадеме на нашите ближни, затоа што стигнува таму каде што нашите зборови, раце и милосрдие не можат. Посебно е важно духовното милосрдие - чинот на сеќавање на оние кои останале без никој да ги спо...