ДУХОВНАТА ВОЈНА НА ХРИСТИЈАНИТЕ

Example Super-Admin User · 3 months ago

    2 minutes, 53 seconds


 ДУХОВНАТА ВОЈНА НА ХРИСТИЈАНИТЕ



Нашата духовна битка не е против телото и крвта, според Апостол Павле, туку против кнежевствата и силите на темнината на овој век, затоа истиот Апостол нè советува да го облечеме духовното оружје кое е оклоп на праведноста (Еф. 6:14). Свети Ефрем Сирин вели дека покрај правдата треба да се облечеме во оклоп и совршена љубов кон Бога и ближниот, што ни помага да не се сопнуваме. Затоа што љубовта е долготрпелива, се користи, не е љубоморна, љубовта никогаш не престанува“ (1.Кор.13 : 4-8).
Друго духовно оружје во војната против мрачните сили е да ги подготвиме нашите стапала да одиме „во приправност да благовестите мир“ (Еф. 6:15) .

Свети Ефрем Сирин ја објаснува оваа духовна облека како понизување, наведувајќи го како пример. Пророкот Давид кој рекол: Јас сум црв, а не човек (Пс. 21,:6).
Што носи голема утеха во периодите и искушенијата на животот. Тогаш истиот Светител вели дека војникот Христов мора да се огради со Светиот Крст, запечатувајќи ги сите свои членови и своето срце. Наместо лак, на борците Христови мора да им бидат испружени рацете во молитва. Ако во моментот на молитвата мислите ни се расфрлаат, тогаш личиме на слепиот или невешт стрелец, кој го истегнува лакот, но поради оштетувањето на очите и неговото неискуство, неговите стрели не можат да стигнат до својата цел или ѕверот што тој сака да го убие. Наместо мечеви, борбениот монах или христијанин мора да има страв од Бога, кој како меч со две острици ја пресекува злата желба. Наместо труба, тој мора да го има Светото писмо. Како што трубата, кога ја дува, ги собира војниците, така и Светото Писмо ги собира нашите помисли кон стравот Божји, бидејќи помислите се тие што ја прават борбата против невидливите непријатели. Свети Исак Сирин ни вели: Кога ќе ви се расее умот, ангажирајте се повеќе со читање отколку со молитва.
 Покрај духовните оружја што ги спомнавме досега, потребни ни се уште четири.
 Тоа се:
1) Никогаш немојте да имате доверба во себе. Пророкот Исаија вели: Тешко им на оние, кои се мудри во своите очи и разумни пред самите себеси (5:21) а Апостол Павле нè учи на истото: бидете едномислени (Рим. 12:16). Затоа, првата задача во нашата духовна борба е да ја спознаеме нашата слабост и нашата ништожност. 

2) Да се има надеж и доверба само во Бога. Оваа совршена доверба во Бог се заснова на четири причини, особено:

  • Имаме доверба во Бога, бидејќи Тој е Семоќен, ни нуди сè што е корисно за нашето спасение и ни помага насекаде и во секое време.

  • Имаме доверба во Бог затоа што Тој е Сезнаен и знае што се случува и што ќе се случи во нашите животи.

  •  Да веруваме во Бога затоа што Тој е Седобар и нè љуби со неопислива љубов, секогаш подготвен да ни помогне.

  • Кој се надева на Бога, нема да се засрами. 

3)Третото оружје е неизмерното трпение. 

4) Четвртото и последното оружје е непрестајната молитва: Радувајте се секогаш, молете се непрестајно (1. Сол. 5:17).

Бидејќи војната што ја водиме е жестока, потребно е претходно да научиме какви доблести мора да имаме за чувар на нашата душа.

Нептискиот отец Исихиј од Ерусалим ни вели: Оној што води внатрешна војна мора постојано да има четири оружја: 
  • смирение
  • будност или внимание
  • побивање и 
  • молитва.
Со првата доблест се победува гордиот ѓавол, кој го мрази смирението, во чија помош е Христос кој ги мрази гордите. Со претпазливост, тој забранува каква било помисла, дури и добра, да влезе во срцето. Со побивањето, тој навреме го оттргнува злото од помислата од нејзиниот обид да влезе во срцето, бидејќи со проникливоста што ја поседува борецот однапред ја  знае помислата што доаѓа. Со молитва го повикува Господа за помош и тогаш борецот ќе види дека имагинарниот непријател е расеан како ветер при слушањето на обожуваното Име Христово. На друго место истиот Отец вели: Кој нема молитва чисто од калкулации, нема моќно оружје за борба. А молитвата ја нарекувам работата што непрестајно се врши во длабочините на неговото срце со повикување на Божественото Име Христово, поради што непријателот, борејќи се во тајност, е поразен и изгорен.


Старец Арсениј Бока

Source: https://poukinasvetitestarci.blogspot.com/2024/11/blog-post_96.html

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
7 months ago

Светоста не е заразна, туку остварување

 Светоста не е заразна, туку остварувањеМонах Мојсеј СветогорецЕдна вечер добив телефонски повик од жена.- Отец Мојсеј, сега кога старец Пајсиј заспа, кој е на негово место?- Вашиот духовник.- Дали го познаваш, отец?- Не.- Како го кажувате тоа?- Слушајте госпоѓо, светоста не е заразна, туку остварув...

Image Description
5 months ago

На Велики Петок луѓето го распнуваат Христа денес луѓето го убиваат најголемиот од сите луѓе...

 На Велики Петок луѓето го распнуваат Христа денес луѓето го убиваат најголемиот од сите луѓеДенес е мал Велики Петок, втор Велики Петок. На Велики Петок луѓето го распнуваат Христа. На денешниот Свет голем празник луѓето го убиваат најголемиот од сите луѓе. Ова е причината зошто денес е мал Велики...

Image Description
2 months ago

За осумте искушенија на монасите и на мирјаните - Старец Арсениј Папачок

  За осумте искушенија на монасите и на мирјаните - Старец Арсениј ПапачокОтци и браќа,монахот и борбениот христијанин се духовни борци во секој момент од нивниот живот од раѓање до смрт. Но, неопходно е да се знае уметноста на оваа невидлива војна и од кои места против нас доаѓа непријателот.Свети...