Ѓаволско празнување

Example Super-Admin User · 10 months ago

    8 minutes, 10 seconds


Ѓаволско празнување

Свештеник Јани Мулев

Многумина со огорченост се сеќаваат на детските години, на празниците, бидејќи токму на Прочка, Велигден, Божик, за време на домашната слава, родителите како да полудуваат и од толку многу кавги и расправии исчезнува радоста од домот, и празникот наместо да биде славење, преминува во измачување. Ова се случува и кај црковните и кај нецрковните луѓе. Старец Пајсиј ни објаснува дека во манастирите, пред храмовата слава, речиси секогаш монасите/монахињите се караат помеѓу себе, толку многу што празничната радост сосема исчезнува. Истото се случува и кај брачните луѓе за време на домашната прослава на празниците. Тој вели дека ѓаволот се замешува на секој празник, за да предизвика кавга, да направи раздор, и да исчезне радоста која ја носи празникот.


Векот во кој живееме се одликува со осаменост, тага, очај, неспособност за дружба и љубов, со многу психички болести, а сите овие страсти и слабости ѓаволот ги користи и преку нив нѐ наведува на грев. Иако предлозите за грев се од ѓаволот, сепак одлуката за грев е наша, затоа наша е и вината. Ако ѓаволот беше виновен за сѐ, тогаш зошто постои исповедта и покајанието, зошто тогаш да се исповедаме кај свештеникот? Токму постоењето на исповедта е потврда дека ѓаволот нѐ наведува на грев, но одлуката за грев е наша, и затоа ние одиме на исповед, и ние добиваме простување. Денес сѐ повеќе има луѓе со слаби нерви, со раздразливост, па затоа и во Црквата може да се сретнат луѓе со невротична религиозност, кои со тензии и напнатост го живеат животот, со многу кавги и расправии, и децата кои се воспитани во таков дух, кои од своите родители не виделе радост и срдечност во верата, таквите најчесто завршуваат надвор од Црквата, бидејќи ниту виделе, ниту почувствувале нешто што би ги привлекло да бидат дел од Црквата.
Верата не се живее во грч, стегнато, Бог не е збир од правила кои треба да ги исполниме, за да избегнеме казна. Бог е љубов и тоа е начинот на живеење во Црквата, тоа е она што нѐ поврзува сите во едно Тело Христово. Тешко е да се ослободиме од веќе востановената световна матрица во умот, но ако тоа не го направиме, никогаш нема да стекнеме Ум Христов, и никогаш нема да бидеме вистински христијани. А децата Божји, христијаните, се познаваат по тоа што не грешат, и имаат љубов помеѓу себе. Нервозата, гневот, лутината да ги оставиме, да си ја смириме гордоста, за да примиме благодат, па таа благодат да нѐ води, просветлува и осветува и уште овде да нѐ направи жители на рајот. Дури тогаш празниците ќе бидат навистина празници.

Напишете коментар

Ѓаволско празнување

Свештеник Јани Мулев

Многумина со огорченост се сеќаваат на детските години, на празниците, бидејќи токму на Прочка, Велигден, Божик, за време на домашната слава, родителите како да полудуваат и од толку многу кавги и расправии исчезнува радоста од домот, и празникот наместо да биде славење, преминува во измачување. Ова се случува и кај црковните и кај нецрковните луѓе. Старец Пајсиј ни објаснува дека во манастирите, пред храмовата слава, речиси секогаш монасите/монахињите се караат помеѓу себе, толку многу што празничната радост сосема исчезнува. Истото се случува и кај брачните луѓе за време на домашната прослава на празниците. Тој вели дека ѓаволот се замешува на секој празник, за да предизвика кавга, да направи раздор, и да исчезне радоста која ја носи празникот.


Векот во кој живееме се одликува со осаменост, тага, очај, неспособност за дружба и љубов, со многу психички болести, а сите овие страсти и слабости ѓаволот ги користи и преку нив нѐ наведува на грев. Иако предлозите за грев се од ѓаволот, сепак одлуката за грев е наша, затоа наша е и вината. Ако ѓаволот беше виновен за сѐ, тогаш зошто постои исповедта и покајанието, зошто тогаш да се исповедаме кај свештеникот? Токму постоењето на исповедта е потврда дека ѓаволот нѐ наведува на грев, но одлуката за грев е наша, и затоа ние одиме на исповед, и ние добиваме простување. Денес сѐ повеќе има луѓе со слаби нерви, со раздразливост, па затоа и во Црквата може да се сретнат луѓе со невротична религиозност, кои со тензии и напнатост го живеат животот, со многу кавги и расправии, и децата кои се воспитани во таков дух, кои од своите родители не виделе радост и срдечност во верата, таквите најчесто завршуваат надвор од Црквата, бидејќи ниту виделе, ниту почувствувале нешто што би ги привлекло да бидат дел од Црквата.
Верата не се живее во грч, стегнато, Бог не е збир од правила кои треба да ги исполниме, за да избегнеме казна. Бог е љубов и тоа е начинот на живеење во Црквата, тоа е она што нѐ поврзува сите во едно Тело Христово. Тешко е да се ослободиме од веќе востановената световна матрица во умот, но ако тоа не го направиме, никогаш нема да стекнеме Ум Христов, и никогаш нема да бидеме вистински христијани. А децата Божји, христијаните, се познаваат по тоа што не грешат, и имаат љубов помеѓу себе. Нервозата, гневот, лутината да ги оставиме, да си ја смириме гордоста, за да примиме благодат, па таа благодат да нѐ води, просветлува и осветува и уште овде да нѐ направи жители на рајот. Дури тогаш празниците ќе бидат навистина празници.

Напишете коментар

Свештеник Јани Мулев

Многумина со огорченост се сеќаваат на детските години, на празниците, бидејќи токму на Прочка, Велигден, Божик, за време на домашната слава, родителите како да полудуваат и од толку многу кавги и расправии исчезнува радоста од домот, и празникот наместо да биде славење, преминува во измачување. Ова се случува и кај црковните и кај нецрковните луѓе. Старец Пајсиј ни објаснува дека во манастирите, пред храмовата слава, речиси секогаш монасите/монахињите се караат помеѓу себе, толку многу што празничната радост сосема исчезнува. Истото се случува и кај брачните луѓе за време на домашната прослава на празниците. Тој вели дека ѓаволот се замешува на секој празник, за да предизвика кавга, да направи раздор, и да исчезне радоста која ја носи празникот.


Векот во кој живееме се одликува со осаменост, тага, очај, неспособност за дружба и љубов, со многу психички болести, а сите овие страсти и слабости ѓаволот ги користи и преку нив нѐ наведува на грев. Иако предлозите за грев се од ѓаволот, сепак одлуката за грев е наша, затоа наша е и вината. Ако ѓаволот беше виновен за сѐ, тогаш зошто постои исповедта и покајанието, зошто тогаш да се исповедаме кај свештеникот? Токму постоењето на исповедта е потврда дека ѓаволот нѐ наведува на грев, но одлуката за грев е наша, и затоа ние одиме на исповед, и ние добиваме простување. Денес сѐ повеќе има луѓе со слаби нерви, со раздразливост, па затоа и во Црквата може да се сретнат луѓе со невротична религиозност, кои со тензии и напнатост го живеат животот, со многу кавги и расправии, и децата кои се воспитани во таков дух, кои од своите родители не виделе радост и срдечност во верата, таквите најчесто завршуваат надвор од Црквата, бидејќи ниту виделе, ниту почувствувале нешто што би ги привлекло да бидат дел од Црквата.
Верата не се живее во грч, стегнато, Бог не е збир од правила кои треба да ги исполниме, за да избегнеме казна. Бог е љубов и тоа е начинот на живеење во Црквата, тоа е она што нѐ поврзува сите во едно Тело Христово. Тешко е да се ослободиме од веќе востановената световна матрица во умот, но ако тоа не го направиме, никогаш нема да стекнеме Ум Христов, и никогаш нема да бидеме вистински христијани. А децата Божји, христијаните, се познаваат по тоа што не грешат, и имаат љубов помеѓу себе. Нервозата, гневот, лутината да ги оставиме, да си ја смириме гордоста, за да примиме благодат, па таа благодат да нѐ води, просветлува и осветува и уште овде да нѐ направи жители на рајот. Дури тогаш празниците ќе бидат навистина празници.

Не кради, сподели:

Статистика на блогот

  • 564.333 Посети

Source: https://crkvaveles.wordpress.com/2023/10/26/%D1%93%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%9A%D0%B5/

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
4 years ago

Историјат на празникот Педесетница

  Со слегувањето на Св. Дух врз апостолите се исполни Домостројот на спасението на човечкиот род, заврши основањето на Црквата Христова или Царството Божјо на земјата. Од мигот на првата христијанска Педесетница, Црквата почна да го живее својот живот во полнота, да расте и да се развива внатр...

Image Description
4 years ago

Ретроспектива (2005-2020): Георгиј Флоровски - Православно учење за Дева Марија

  Приснодева Богородица Сето догматско учење за Владичица наша е искажано во две Нејзини имиња: Богородица (Theotokos) и Приснодева (aiparthenos). Двете имиња се католично признати, и двете се прифатени од Вселенската Црква. За девственото Рождество на Спасителот директно говори Новиот Завет;...

Image Description
4 weeks ago

Свети Нектариј Егински, создателот на химната кон Пресвета Богородица „Света Дево“

,,Света Дево“ е една од најпеаните црковни Химни која ја напиша и компонираше, еден од големите светилници на православието Св. Нектариј Егински, чиј спомен денеска го празнуваме. Икона на Мајката Божја која што се наоѓа во келијата на Свети Нектариј Егински                Икона на Мајката...