Отец Георгиј Калчу: За значењето на страдањето

Example Super-Admin User · 2 hours ago

    2 minutes, 27 seconds


Архива

 TviTER816.Premin1

Отец Георгиј Калчу (1925-2006) бил исповедник за верата. Романец по раѓање, православен христијанин по воспитување, и свештеник по вокација, Калчу поминал дваесет и една сурова година во затвор, бивајќи измачуван и подложен на перење на мозокот – поради неговото храбро проповедање на Евангелието и критикување на комунистичкиот материјализам.

           Што да ти кажам? На раце ми умреа луѓе илјадапати подобри од мене. Во затвор умреа мнозина, луѓе што беа многупати повредни од нас, што преживеавме, па сепак, јас грешниот, стојам тука. А да зборам за мене – без разлика дали ќе зборам за тоа колку добро или колку лошо имам сторено – ќе биде како да се фалам. Затоа, тешко ми е да зборувам за овие работи.

Општо земено, многу хвалоспеви се кажуваат; сето ова е прав и пепел, сето ова е суета, но сепак, продолжуваме да се држиме за она што Бог ни го даде, и што некако успеавме да го одржиме преку страдањето, или преку успесите, славата или вината… И така остануваме верни на Црквата и нашиот род.

Мојот живот во Романија беше преполн со настани, дел добри, дел лоши. Не обвинувам, ниту кривам никого, сето тоа Бог ми го испрати за да ја испита мојата душа.

Еден човек ме праша дали страдањето во затворите ми помогнало некако. Му одговорив: „Не, не ми помогна, но јас сум резултат на тоа страдање. Ако било што правам, ако нешто сум, ако гледаш нешто во мене, знај дека сето тоа е поради страдањето. Без ваквото страдање, јас ништо немам!“

Можеби, од сите тешки прашања на луѓето, тоа за страдањето е најнеобјасниво. Зошто е потребно страдањето? Јас имам опит на страдање што ја облагороди мојата душа, и верувам дека за мене, страдањето беше неопходно. Но, тешко е секој да го прифати ваквиот принцип.

          Додека бевме во затвор, се прашувавме: „Зошто страдање? Зошто нам? Од толку милиони Романци, зошто токму нас Господ нè избра да страдаме? Која е смислата?“ И Бог ништо не ни откриваше. Секој ден повикувавме кон Бога да ни ја ублажи болката, а Тој, се чинеше, ни даваше уште поголеми страдања.

Дури и откако ме ослободија од затвор, во себе го носев печатот на оваа болка, која, се чинеше, го обележа целиот мој понатамошен живот. После второто затвореништво, пребегнав на Запад и ги посетив сите земји во Европа и Америка, говорејќи за последиците од комунизмот. Мојата цел беше јасна: не можев да молчам сè додека во мојата земја се случуваше страдање, неправда, комунизам, рушење на цркви и уништување на луѓе. И така талкајќи, дојдов во еден манастир и заспав во неговата библиотека. Беше тоа некој католички манастир. Во неговата библиотека, меѓу другите книги, открив едно мало книжуле со христијански изреки. Го отворив книжулето случајно, и наидов на една страна во која беше напишано созерцанието на фрацускиот писател Пол Клодел.

Беше напишано:

Христос не дојде во светот за да го отстрани страдањето, ниту пак, дојде во светот за да го објасни страдањето. Попрво, Тој дојде за човечкото страдање да го исполни со Своето присуство.

Слушаш ли? Да го исполни човечкото страдање со Неговото присуство! Тогаш сфатив дека додека плачевме, ридавме и повикувавме „Боже, зошто ни го правиш ова?“, и покрај нашите гревови и падови, Тој е поприсутен во нас отколку во било кое друго време. Тој го исполни нашето страдање со Неговото присуство. И така, точно го сфатив длабокото значење на оваа болка: Бог е присутен во нас!

Извор: http://pravoslavie.mk.

 

 5-ти мај 2018 лето Господово

 

Source: https://preminportal.com.mk/duhovnost/duhoven-azbuchnik/19960-otec-georgij-kalchu-za-znachenjeto-na-stradanjeto

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
4 years ago

Георгије Манзаридис: Присуството на Добрината – (II дел)

 Патот на созданиетоПатот на созданието се преплетува со патот на човекот и е определен од него. Падот на човекот е пад и на созданието (види Рим. 8, 20-21). Уништувањето на околината ја достигна својата кулминација во нашата епоха и јасно ја открива бескрупулозноста и несовесниот однос на чове...

Image Description
4 years ago

Утеха за денешната состојба

 Утеха за денешната состојба Отец Пимен (Влад) е настојател на Ќелијата – Воведение на Пресвета Богородица – на Света Гора Атонска, која припаѓа на Скитот Лаку.  Драги мои! Сакам на кратко да поговорам со вас, седејќи со чашка кафе. Си приготвив кафе, слатко кафе, какво што јас сакам. Зн...

Image Description
11 months ago

За свештеникот кој сакаше да се откаже од мантијата

Еден свештеник, кога учеше во Ризариевата Богословија во Атина, околу 1970 година, заедно со другите деца од школото, одеше кај отец Симон Арванитис, познатиот духовник, кој ги советуваше за идните планови во нивниот живот. Многу од тие деца станаа монаси на Света Гора, додека, пак, тој стана...