Кога повикот за “последното место“ води кон восиновување!? (д.Наум)

Example Admin User · 8 months ago

    1 minute, 21 seconds


„Им одговори Исус и рече:

’Синовите од овој век се женат и мажат; но оние, што ќе се удостојат да го добијат оној свет и воскресението од мртвите, ниту ќе се женат, ниту ќе се мажат, и да умрат веќе не можат, оти се еднакви со ангелите и, бидејќи се синови на воскресението, тие се синови Божји‘.“

Овој евангелски отсечок неодоливо ме потсети и ме привлече да искоментирам нешто за монашкиот живот.

Откажувањето од овој свет требаше да биде такво што стапнувањето во манастирот требаше да биде почеток на отворањето на срцето за умно-срдечната молитва, требаше да биде влез во Царството Небесно и своевиден залог на бесмртност.

Но, не е баш така. Мислам дека целиот проблем е што туѓинувањето, т.е. откажувањето од овој свет не е екстремно – уште во самиот почеток, уште во самата намера, а Бог ја знае и нашата намера.

Очигледно многу сме поврзани со овој свет – на секој начин, и уште поважно, малкумина од нас свесно го ставаат умот во процес на исцеление преку послушание до добивање на дарот на аскетската умно-срдечна молитва.

Голем дел од проблемот е и незнаењето, т.е. немањето правилно духовно раководство, но главниот проблем е секогаш во нас – не сфаќаме дека повикот што го прифаќаме е повик за „последното место“.

Последното место значи минимум права и максимум обврски или како што вели Богочовекот Исус Христос:

„Кој ја намрази душата своја на овој свет, ќе ја запази за живот вечен“; а ние, и да не дојдеме во манастирот со некаков свој план, некако со текот на времето, не гледајќи резултати од духовниот живот, почнуваме да си организираме свој сопствен живот според свои сопствени желби, замисли и планови – во рамките на формалното послушание.

Опишаното поведение не е смрт за овој свет, односно не е екстремно откажување од овој свет, и целосрдечно прифаќање на Царството Небесно; опишаното поведение не носи воскресение и восиновување.”
http://www.mpc.org.mk/pouka.asp…

Source: https://pokajanie.mk/2023/12/18/37315/

Share:

Example Admin User

Error facere repudiandae qui aut quia. Nihil incidunt at maiores earum voluptates saepe modi. Aut recusandae qui fuga quaerat iure. Doloremque praesentium inventore natus. Aspernatur doloremque iste voluptas placeat. Incidunt qui quia enim ducimus asperiores aliquam doloribus. Aut voluptatem voluptas earum ducimus neque laboriosam sint.

All author posts

Related Posts

Image Description
4 years ago

Епископот Антаниски г.Партениј: Повик на покајание за злоупотребата на интернетот

     Слово на Неговото Преосвештенство, Епископот Антаниски и Игумен на Свештената Бигорска Обител г. Партениј, изговорено на Вечерната богослужба за празникот Усекновение на Чесниот Претеча, петок, 29 август/11 септември 2020 лето ГосподовоБлагоговејни и чесни отци,Преподобни бр...

Image Description
3 years ago

БEСEДА за двoјната сила на тајната брак

БEСEДАза двoјната сила на тајната брак     Oваа тајна e гoлeма. Нo јас ви збoрувам за Христа и за Црквата (Eф. 5:32).Гoлeма e тајната вo тoа штo чoвeкoта гo oстава свoјoт таткo и свoјата мајка и сe прилeпува кoн свoјата жeна. Самиoт апoстoл, кoј сe вoзвишил дo трeтoтo нeбo и видeл мнo...

Image Description
8 months ago

БEСEДА какo мудрoста сe јавува насeкадe

Нo Прeмудрoста Бoжја e најгласна и најјасна вo лицeтo на самиoт Гoспoд Исус Христoс. Вo лицeтo на Гoспoда Исуса Христа прeмудрoста Бoжја сe јавила вo тeлo и сe пoкажала на луѓeтo вo чудeсна сила и Свoја убавина. Таа прeмудрoст Бoжја нe гoвoри прeку тваритe, ниту прeку луѓeтo, туку гoвoри самата за с...