о. Стивен Фримен – Аскетизам и нормалност

Example Super-Admin User · 2 years ago

    1 minutes, 42 seconds


Секогаш ми се чини дека наидувам на два вида луѓе, кога се во прашање подвижниците. Едниот вид се оние кои се трудат да направат премногу прерано, брзо им се смачува од себе и после тоа прават малку или ништо. Другиот тип на луѓе од страв прават многу малку и повторно остануваат во истата состојба.
Чудно, но крајот и на и на едните и на другите е ист. Подобро би било на својот подвиг, пост и молитва им приоѓаме со смирение и да не се избезумуваме себеси. Свети Серафим Саровски вели: Не треба да се подвизуваме над своите можности, туку треба да се трудиме нашиот слуга – телото – да биде предадено и способно за доблеста. Треба да се оди по средината на патот: да не се осврнуваме ни надесно ниту налево (Изреки 4, 27); и треба на духот да му го дадеме духовното, а на телото телесното; поради одржуваме во живот на време треба да го земаме она што ни е потребно, за живот во заедницата она што законски се бара, во согласност со зборовите од Светото Писмо: Подајте го царевото на царот, а Божјото на Бога (Мат. 22: 21).

Човекот мора да се спушти во слабоста и несовршеноста на душата и да ги прифати нејзините мани како што ги прифаќаме недостатоците на другите; меѓутоа човекот не смее поради тоа да стане мрзелив, туку треба да се поттикнува на подобро. Можеби некој изел повеќе или направил нешто слично на она што е природно за човечката слабост – не вознемирувајте се поради тоа и не додавајте сол на раната, туку насочете се на поправање и истовремено трудете се да го зачувате мирот во душата, по зборовите на Апостолот: Блазе на оној кој не се осудува себе самиот за она што го одобрува (Рим. 14, 22).

Истата мисла е содржана и во зборовите на Спасителот: Вистина ви велам, ако не се обратите и не бидете како деца, нема да влезете во царството небесно. Ако телото е изнемоштено од подвижничкиот труд или болест, треба да го зајакнеме со умерен сон, храна и пијалак, неводејќи сметка за времето кое поминува.
Исус Христос после воскреснувањето на Јаировата ќерка: … веднаш заповеда да ѝ дадат да јаде (Лука 8, 55).
Секој успех во што било треба да Му го упатуваме на Господа и со Пророкот да кажеме: Не нам Господе, не нам, туку на Твоето име дај Му слава (Пс. 113, 9)

.https://www.cudo.rs/%d0%b0%d1%81%d0%ba%d0%b5%d1%82%d0%b8%d0%b7%d0%b0%d0%bc-%d0%b8-%d0%bd%d0%be%d1%80%d0%bc%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%be%d1%81%d1%82/?fbclid=IwAR3Ge9tB1z28fLPNyh5cNLRuJL7C5vzQwrz6Un6rL956xHT2uZn_cOWx43g

Source: https://www.tiveriopol.mk/o-stiven-frimen-asketizam-i-normalnost/

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
9 months ago

Проф. д-р Ратомир Грозданоски - БИБЛИСКОТО ИМЕ НА СВЕТИ КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ

Името „Климент“ го среќаваме запишано, со неговите различни јазични и граматички форми, во двете житија за него:  Пространото житие на свети Климента од Теофилакт и Краткото житие од Хоматијан и во двете житија за свети Наума, како и во житијата за светите Кирил и Методиј, а се разбира, и во Служб...

Image Description
9 months ago

Молитвата е најсилен облик на енергија која може човекот да ја покаже

„Молитвата е најсилен облик на енергија која може човекот да ја покаже. Таа е исто така реална сила како и земјината тежа. Како лекар имав можност да набљудувам пациенти на кои не им помагаше никаква терапија. Тие успеваа да се излечат од својата болест и од потиштеноста само благодарејќи на с...

Image Description
4 years ago

Религија и наука (13): Заклучок

Инквизицијата барала докази и јасно разликување на математичката хипотеза и физичкиот модел од тврдењата за структурата на самата реалност. Галилеј само ја докажал својата вера во она, што тој го сметал за вистина – но, вистинитоста на неговата вера сè уште не била докажана. И не е за чудење тоа, де...