Страшна демонизација е да се сметаш себеси над другите...

Example Super-Admin User · 7 months ago

    2 minutes, 44 seconds


 Страшна демонизација е да се сметаш себеси над другите...




Не ги забележуваме сопствените грешки и гревови, додека кај другите наоѓаме многу маани.

Ако сакаме макар и малку надеж за нашето спасение да биде стабилно, да ги оставиме другите и да ја погледнеме нашиот неред. Страшна демонизација е да се сметаш себеси над другите, подобар од нив. Високото мислење за себе, високата почит што ја имаме во сè што правиме, нè тера да ги гледаме другите како наши инфериорни и жестоко да ги критикуваме, гледајќи ги само нивните маани.

Според тоа во себе гледаме само добри работи. Нема поголема демонизација од ова. Затоа треба да станеме строги судии на себе си, а не на другите. Фактот дека ги гледаме другите докажува дека не се занимаваме со самите себе, поточно се плашиме да се справиме со себе да не откриеме многу маани и страсти што ги имаме. Ова секако ја покажува нашата себичност која не сака да признае дека ние самите страдаме и ни треба исцелување. 

Понизниот човек лесно ќе ги види своите страсти, своите грешки, своите неуспеси и ќе влезе во процес на борба, на исцелување без да види што прават другите. Себичниот човек, сепак, дење и ноќе се справува со другите обидувајќи се да најде грешки и страсти поголеми од своите за да биде исполнет со задоволство што е подобар од другите. Но, нема да се спасиме, браќа мои, бидејќи - можеби - бевме подобри од некои во некои работи.

Спасението е лична работа. Не станува збор за споредување со другите. Ќе се спасиме затоа што живеевме понизно и тивко, светотаинствено, со послушност кон Црквата и се трудевме да бидеме починка на нашиот брат, а не крст и пречка на неговиот живот. Во Старечник читаме: Еден брат му рекол на авва Пимена: „Ме вознемируваат помислите и не ми даваат да се грижам за моите гревови, туку ме тераат да се грижам за недостатоците на братот“. Старецот тогаш му кажал за авва Диоскор, дека во неговата ќелија тој секогаш плачел за себе, додека неговиот ученик седел во другата ќелија. Така, еднаш ученикот отишол во ќелијата на старецот и го нашол како плаче, па му рекол: „Оче, зошто плачеш? А Старецот му одговара: „За гревовите мои, чедо мое, плачам“. Братот му вели: „Ти немаш гревови, оче“ А Старецот му одговара: „Навистина, ако ми се дозволи да ги видам моите гревови, не ми е доволно да плачат со мене уште тројца или четворица за нив. " Така авва Пимен рече: „Ова е човекот кој се спознал себеси“.

Од горенаведената приказна разбираме дека почетокот на нашиот духовен напор, но во исто време и неговата основа е постојано да бидеме во состојба на воздржаност и внатрешен труд. Самооткривањето и сериозното ангажирање со нашето исцелување нема да ни остави ниту време ниту простор за справување со другите. Така, дури и во состојба на понизување и покајание, се држиме, но и ќе ја избегнеме критиката на нашите браќа.

Човекот што ги споредува своите гревови или доблести со другите, не оди побожно и опасно игра со вечната пропаст.

Затоа, браќа мои, да останеме во безбедноста на самоконтрола, молитва, послушност кон нашиот духовен отец, проучување на Божјото слово, вежбање, самоконтрола и да оставиме споредби. Ќе си дадеме причина за себе, но не споредувајќи со другите, туку со тоа колку - на личен план - сме го имитирале нашиот Христос.

Затоа, да не се занимаваме со животите на другите, нивното однесување, нивните гревови или нивните доблести. Ајде да се занимаваме со сопственото исцелување. Да плачеме за сопствените гревови. Да ги негуваме колку што можеме повеќе талентите што ни ги дал Бог, на слава Божја. Да живееме едноставно, слатко, односно без критика, без ароганција и гордост, без беда и мрак, без строгост и чувство на авторитет.

Да се ​​оттргнеме од злобата, емпатијата, омразата и да облечеме снисходливост, добрина, благост, љубов. Односно, на се што се идиоми на човек Божји, а не човек на со своето „Јас“. 


преземен текст.

Source: https://poukinasvetitestarci.blogspot.com/2024/07/blog-post_78.html

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
1 month ago

Посејте го семето на верата во детското срце...

 Посејте го семето на верата во детското срце  Секој родител сноси одговорност пред Бога за душата на детето што му е доверено.  Децата, како чисти чаршафи, ги примаат во своите срца првите зрнца на вера што ги сеат нивните родители. Она што ќе им го предадеме зависи од тоа дали нивната душа ќе биде...

Image Description
3 months ago

Не плашете се од ништо...

   Не плашете се од ништо  Бидете цврсти во љубовта кон Бога.  Чувај ја чистотата на СВЕТА ПРАВОСЛАВНА ВЕРА, тоа е патот што го води човекот кон Бога.  Сакајте се еден со друг, трпете се еден со друг, помагајте си.  Злото ќе помине, а доброто ќе живее вечно.  Ако издржиме сè и живееме во љубов за си...

Image Description
7 months ago

Главни делови на Златоустовата и Василиевата Литургија

Во Божествената Литургија се разликуваат два дела (не вклучувајќи ја Проскомидијата): Првиот дел е Литургија на словото, во кој се содржат псалми, библиски читања, прозби, проповед, па затоа ова е, всушност, дидактичкиот дел на евхаристиското собрание. Вториот дел е Литургија на Тајната, во ко...