Злото што го содржи гревот...

Example Super-Admin User · 10 months ago

    3 minutes, 18 seconds



 




Злото што го содржи гревот




Бог е врвното добро, кое мора да го сакаме, додека гревот е крајното зло, кое мораме да го мразиме.

Бог е огромен океан на совршенство, додека гревот е бездна без дно на злобата.

Бог е добар бескрајно подобар од сите добри работи, додека гревот е зло бескрајно полошо од сите зла.

Гревот е најголемото чудовиште и на сегашниот и на идниот живот.

Бог не знае зло пострашно и повеќе против Неговата величественост и добрина од гревот.

Адот, ако го остави гревот, веќе не би бил пекол туку рај. И ако гревот влезе во рајот, тоа веќе немаше да биде рај, туку пекол.

Така е горчлив и делотворен лекот на гревот!

Од она што го кажавме досега, разбираме колку Бог се гнаси од гревот, кој е непријател на Неговата добрина. И ние, сакајќи го ова чудовиште, наречено грев, стануваме омразени кон Бога, како што гревот е омразен кон Него: „исто како што Бог ги мрази безбожниците и нивната безбожност“.

Затоа да ја знаеме нашата беда и да бидеме длабоко понижени.

Да му благодариме на милостивиот Бог, кој ни ја подава раката и ни помага да се бориме.

Конечно, да ја активираме и сопствената волја, бидејќи ако не се соедини со Божјата милост, не е можно да се ослободиме од гревот.

Ние секогаш мораме силно да ја користиме нашата волја, молејќи го Бога да ја зголеми со Неговата благодат, за да можеме ефективно да се спротивставиме на злото.

Гревот, бидејќи е „движење против природата“, како што го дефинира Свети Максим, го лишува страдалниот грешник од сите натприродни дарови и добра. Ја убива човековата вера, надеж и љубов кон Бога.

Тоа ја лишува душата од благодатта на оправдувањето и посвојувањето, најголемиот дар што и е даден од Бога. Таа ја соголува душата од сите плати за нејзините претходни добри дела.

На човекот му го одзема дарот што Бог му го дал, да биде Негов пријател и Негово дете. И што е најважно, го спречува човекот да стане наследник на Царството Небесно.

Меѓутоа, гревот, откако ќе ја испразни душата од сите горенаведени натприродни добра, ја соголува и од природните добра. Со други зборови, ја одзема од неа острината на умот, просветлувањето и расудувањето на разумот, чувствителноста на срцето, мирот на помислите и совеста, чистотата на сите нејзини сили.

Но и ова сепак го слабее телото и ги инфицира неговите сетила. Со два збора, гревот го претвора живиот Божји храм во пештера на демони и „живеалиште за змејови“.

И тоа е се? Затоа што, според Свети Атанасиј Велики, „гревот и злото не се случуваат освен во Бога, ниту во Бога, ниту од почетокот на настаните, ниту се од неговата суштина“ - односно гревот е нешто суштински непостоечко, а нула - затоа поништува и тој што го прави тоа.

Човекот кој работи во гревот живее вознемирен живот, сличен на оној на Каин, кој, откако го убил својот брат, целиот треперел од страв. Дури му се чинеше дека планините се тресат и земјата се тресе.

Со еден збор, животот што човекот го живее по гревот, не треба да се нарекува живот туку смрт, поточно увертира и ангажман на идниот пекол.

Свети Јован Златоуст, толкувајќи го Битието, некаде вели дека блудникот или прељубникот или секој што прави сличен грев, дури и да успее да ги измами сите, не го поминува денот во мир. Се плаши од сомнежи, трепери од сенките, има постојана зима во душата.

Неговиот сон не е сладок. Неговата храна не му се заблагодарува. Полн е со стравови, од кои не може никако да се ослободи.

Освен сето ова, христијанинот, просветлен со разум и вера, не може, а да не го мрази гревот.

Затоа, браќа мои, да се срамиме од сите лоши работи што сме ги направиле до сега и да решиме да се однесуваме со своето тело, кое нè измами и фрли, само заради доброто. На крајот, да го молиме Бога да ни даде солзи и дух на вистинско покајание.

Но, да размислиме и за злото што ќе ни го предизвика гревот во иднина, односно вечниот пекол. Ако не можеме да поднесеме ни за миг да нè допре малку оган, кој во споредба со пламенот на пеколот е како оган на сликар, како ќе издржиме да гориме во вечните пламени?

Пророкот Исаија, размислувајќи за неискажливото страдање на неизгасливиот оган на пеколот, со голем страв и восхит извикал:

„Дали тој ви објавува дека гори оган? дали ти го објавува вечното место?“.

Да размислиме колку е страшно да се биде засекогаш лишен од Бога на љубов и милосрдие, кој се грижи за вечно среќна душа.

Затоа, да решиме храбро да се спротивставиме на искушенијата што ни ги носи ѓаволот за да нè натера да паднеме во грев.

И ако не е потребен еден, туку илјада животи за да се жртвуваат, доволно е да не попуштите.

Да го молиме Бога да нѐ зајакне со Неговата благодат за подобро да ја пролееме нашата крв отколку да Го огорчуваме со нови гревови.


Свети Никодим Светогорец 

Source: https://poukinasvetitestarci.blogspot.com/2024/07/blog-post_91.html

Share:

Example Super-Admin User

Aut dolor fugit impedit incidunt. Unde repellat commodi illum voluptas. Quisquam consequatur autem quae ipsam. Corporis voluptate aspernatur minus omnis. Maiores aut fugit mollitia eaque. Praesentium facere alias dicta delectus et rerum. Dolorem animi cum cumque accusantium vel autem. Eos iste reprehenderit et odit eius voluptas modi. Sequi dolorum dolorem inventore saepe quibusdam. Impedit in est repudiandae consequatur fugit fugit. Dolorem et illum neque aut sint et.

All author posts

Related Posts

Image Description
6 months ago

Солза што ја чисти душата...

 Солза што ја чисти душата Во длабокиот мир на скитот, една вечер монахот Арсениј седна пред својата ќелија и го гледаше зајдисонцето. Неговите стари раце, со лузни од работа и молитва, држеле дрвена бројаница. Молчеше, слушајќи ја тишината која всушност беше полна со живот – шепотот на ветрот, песн...

Image Description
4 years ago

Трол во пеколот

(анегдота) Редица во пеколот. Кај ѓаволот доаѓа еден маж. – Ајде, пофалете се, зошто сте овде? – прашува ѓаволот. – Поима немам. Практично, јас сум безгрешен! – Пиевте? – Само на празници. – Крадевте? – Не, па како е тоа можно? – Можеби… вршевте прељуба? – Генерално, јас сум верник, сите з...

Image Description
5 months ago

Старец Ефрем Филотејски: Што да направам кога ќе се разбудам наутро?

 Старец Ефрем Филотејски: Што да направам кога ќе се разбудам наутро?Спиењето е слика на смртта, затоа што спиеме и не знаеме каде сме, колку часа и повторно се будиме и стануваме живи луѓе со совест .Бог бара од нас да станеме наутро, некои рано, а други подоцна. Првото нешто што треба да го направ...